• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

HJÄLP spelberoende och 750k i skulder

Olycklig

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
5 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Tack för tipset!!
Jag ansökte idag via Lendo, trotts allt..
Sökte på 350:- fick ”bara” av Marginalen på 75k till 10%.

Glad ändå! För nu slutlöser jag 50k hos GoodCash där jag har nästan 30% ränta.

Borde jag ändå ha stor chans till något större i Juni? Trotts denna ansökan?
Då kommer jag totalt ha 2 UC, en från Swedbank och en från Lendo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det är inte på grund av dina förfrågningar du nekades utan för att du har för mycket lån sett till din inkomst.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Det är inte på grund av dina förfrågningar du nekades utan för att du har för mycket lån sett till din inkomst.
Jag skulle tro att det är pga av för många förfrågningar, i samband med hög belåning. Hade du haft under 5st, tror jag bankerna gett sig fler erbjudanden. Jag tror du får ett bra erbjudande i juli, om du anger att du ska samla lån. Sen får du räkna med lösenkrav på alltihopa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag skulle tro att det är pga av för många förfrågningar, i samband med hög belåning. Hade du haft under 5st, tror jag bankerna gett sig fler erbjudanden. Jag tror du får ett bra erbjudande i juli, om du anger att du ska samla lån. Sen får du räkna med lösenkrav på alltihopa.

Fast det var ju inga sedan i juni. Då vet ju bankerna att FF skribenten har tagit inte har resultat i någon belåning.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 992
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Gällande dina möjligheter till kredit så skulle du garanterat få erbjudande på lendo/advisa etc.. men du har många förfrågningar. Orkar du hålla ut till i blrjan på juni när de mesta försvinner så kommer du garanterat få ett bra erbjudande. Sök då ett samlingslån istället för som i somras då du ansökte enskilt hos aktörerna.

Lycka till!
Varför skulle hen ”garanterat” få erbjudande? Så kan man väl inte säga? Vi vet inte ens kreditrisken och blancot är högt.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Fast det var ju inga sedan i juni. Då vet ju bankerna att FF skribenten har tagit inte har resultat i någon belåning.
Nej absolut. Men isåfall, då kan man ha 10-15 förfrågningar på UC som är 6 månader gamla och det försämrar inte chanserna till lån då? Eftersom bankerna då vet att inga lån togs?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 236
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Nej absolut. Men isåfall, då kan man ha 10-15 förfrågningar på UC som är 6 månader gamla och det försämrar inte chanserna till lån då? Eftersom bankerna då vet att inga lån togs?
Jo ju mer du har så klart det försämras. Bankerna ser ju då att du jagar lån vilket inte är bra.
Men har man inte jätte många FF och det var länge sedan man tog någon och då fick man inte lån heller så är det nog inte FF som har den största påverkan på att man inte får erbjudande
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Jo ju mer du har så klart det försämras. Bankerna ser ju då att du jagar lån vilket inte är bra.
Men har man inte jätte många FF och det var länge sedan man tog någon och då fick man inte lån heller så är det nog inte FF som har den största påverkan på att man inte får erbjudande
Jo det förstår jag. Köper bara inte argumentet att det inte berodde på FF. 11 st är många. Men samtidigt då är Terry så pass erfaren, så jag får väl backa från diskussionen :p
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 236
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Jo det förstår jag. Köper bara inte argumentet att det inte berodde på FF. 11 st är många. Men samtidigt då är Terry så pass erfaren, så jag får väl backa från diskussionen :p
11 var ju dock mkt, hade inte gått tillbaka och kollat hur många det gällde men klart det har sin påverkan med då skulle jag säga iallafall :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Alltså andelen FF påverkade jättemycket för typ 2 år sedan. Men nu tar så många UC att det börjat påverka mindre. Mitt betyg var marginellt bättre med 1 förfrågning kontra 9 till exempel.

Däremot som sagt. Inga nya UC. Dessa kan sänka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp